Manager Sicht verloskundig centrum februari 2016 – heden
Sicht is een door verloskundigen opgezet echocentrum waar zwangeren terecht kunnen voor echografisch onderzoek. Ik ben de eerst verantwoordelijke voor een goede organisatie van de dienstverlening aan de cliënten. Ik organiseer en coördineer de dagelijkse gang van zaken van het centrum, zodat de zorgverleners (echoscopisten) de gewenste professionele zorg kunnen leveren. Medewerkers, verwijzers, stuurgroep en zo nodig cliënten, kunnen met hun vragen en problemen bij mij terecht.
Skileraar 2008 – heden
Tijdens mijn studententijd ben ik gestart met het geven van skiles in Oostenrijk. Ik vind het geweldig om te doen. Sinds 2008 geef ik ook skiles op de baan in Nederland. Het team en de omgeving geven me veel energie. En dat heb je zeker nodig op de skibaan want skiën op de baan is een stuk intensiever dan in de sneeuw. Mijn trainingen geef ik met humor en enthousiasme. In de winter geef ik skiles in de sneeuw (Fiss-Ladis, Reutte en Winterberg).
Interim manager Bibliotheek Noord Fryslan november 2021 – juli 2022
Bibliotheek Noord Fryslân heeft zich de afgelopen jaren ontwikkeld naar een maatschappelijk educatieve bibliotheek en in de komende jaren willen we ons daar nog verder op profileren. Door de recente ontwikkeling naar zelforganiserende clusters is er tijdelijk behoefte aan een interim leidinggevende.
Als leidinggevende ben ik verantwoordelijk voor het proces van het zelforganiseren van de clusters, het initiëren van ontwikkelingen, het enthousiasmeren en de ondersteuning. De persoonlijke begeleiding van de medewerkers is onderdeel van mijn takenpakket. Als interim leidinggevende ben ik lid van het MT en verantwoordelijk voor 3 clusters Franeker/Dronrijp, Sint Annaparochie/Hallum en Surhuisterveen/Buitenpost. Totaal hebben we het over 6 clusters met in totaal 55 medewerkers.
Accountmanager en P&O adviseur ToWork4 maart 2014 – april 2020
Towork4 is een no-nonsense flexpartner, gespecialiseerd in personele dienstverlening (uitzenden, detachering, werving&selectie en payrolling). Ik werk als account manager en ondersteun klanten als allround P&O-adviseur.
Interim manager VITA verloskundig centrum september 2014 – juli 2015
VITA is een door verloskundigen opgezet echocentrum waar zwangeren terecht kunnen voor echografisch onderzoek. In deze functie vervang ik de centrummanager. Ik ben de eerst verantwoordelijke voor een goede organisatie van de dienstverlening aan de cliënten van VITA. Ik organiseer en coördineer de dagelijkse gang van zaken van het centrum, zodat de zorgverleners (echoscopisten) de gewenste professionele zorg kunnen leveren. Medewerkers, verwijzers, stuurgroep en zo nodig cliënten, kunnen met hun vragen en problemen bij mij terecht.
Deelnemer participatiebureau eind 2013 – begin 2015
Met verschillende partijen (gemeenten, zorgaanbieders, bureau voor re-integratie, uitzendorganisaties) brainstormen en verkennen van kansen, mogelijkheden en belemmeringen van de 3 decentralisaties. Door het bundelen van ervaring en denkkracht willen we innovatieve concepten ontwikkelen die antwoorden op concrete vragen kunnen geven. Bijvoorbeeld het realiseren van een concreet projectplan voor cliënten waarvoor vanaf 1 januari 2015 de begeleiding niet meer vanuit de AWBZ vergoed wordt en waarvoor de vergoeding waarschijnlijk niet door de gemeenten (WMO) wordt gecompenseerd.
Trainer/coach Verloskundigenpraktijk VSP Groningen 2013
Coachen van de directeur en social media training voor de verloskundigen.
Projectmanager Regionalisering GGD begin 2012 – eind 2013
Doel van het project is de inventarisatie en implementatie van de mogelijkheden om in Noord Nederland samen te werken tussen de afdelingen Tuberculosebestrijding van de GGD-en. Als projectmanager begeleid ik verschillende regionale werkgroepen en ben ik deelnemer van landelijke werkgroepen. Ik ben verantwoordelijk voor de vertaling van landelijke ontwikkelingen naar regionale
Trainer OCTOQ begin 2010 – medio 2012
OctoQ is een compleet bedrijfsondersteunend systeem voor zorgaanbieders. Ik ben implementatie regisseur en geef trainingen aan de eindgebruikers.
GGD Groningen 2008 – 2009
Binnen de GGD heb ik diverse projecten uitgevoerd:
- Begeleider van het project ‘verbindend werkoverleg’. Doel van het project was om de 75 werkoverleggen van de hulpverleningsdienst beter te laten verlopen. In het project was ik met name verantwoordelijk voor planning, inzet van de externe adviseurs, communicatie over het project en de afstemming tussen opdrachtgever, werkgroep en begeleiders van het project.
- Interim teamleider voor de afdeling technische hygiëne inspectie. De medewerkers van de afdeling waren net bij elkaar geplaatst. In een aantal maanden hebben we een team gevormd met een eenduidige werkwijze en hiermee het HKZ certificaat behaald.
- Opzetten planningssystematiek voor de afdeling forensische geneeskunde. Een eenvoudig Excel sheet en een heldere werkwijze zorgen ervoor dat artsen in één keer goed worden ingepland.
Personeelsadviseur Snow&Co 2008 – 2012
Als adviseur heb ik het personeelsbeleid opgezet waarbij met name aandacht was voor salariëring, arbo, werving en selectie en functieomschrijvingen. Dit heb ik vastgelegd in een personeelshandboek. Daarnaast organiseer ik elk jaar de open dag, doe ik de werving van nieuwe klanten en geef ik skiles.
Winterkolder 2008 – 2012
De Stichting Kinderoncologische Vakantiekampen organiseert jaarlijks een 10 daagse wintersportreis naar Oostenrijk. 30 ernstig zieke kinderen met kanker en 30 begeleiders (artsen, verpleegkundigen, psychologen en skileraren) beleven een te gekke week. Ik ben mede organisator en geef skiles.
Adviseur EyeToEye Informatica 2007 – 2009
Het bedrijf heeft de ambitie om te groeien. Ik ondersteunde het management bij het realiseren van deze groeidoelstelling. Concreet was ik verantwoordelijk voor de volgende taken; de verhuizing naar een nieuwe vestiging, de marketing, de organisatie van de opening, de werving en selectie van ICTers, advisering over een nieuwe inrichting van het salarisbouwwerk en het opstellen van functieprofielen.
Adviseur Verloskundigenpraktijk Ma Lune 2007 – 2008
Het team bestaat uit vakbekwame klantgerichte verloskundigen, die te weinig aandacht hadden besteed aan de bedrijfsvoering. In een aantal bijeenkomsten en interviews heb ik taken gestructureerd, de communicatie met cliënten en partners verbeterd, de back-office en de vervanging bij ziekte en vakantie beter georganiseerd. Ook heb ik functioneringsgesprekken gevoerd, functieomschrijvingen gemaakt, een reïntegratietraject begeleid en de professionalisering vormgegeven.
Organisator Woningcorporatie Centrada 2007
Bij de nieuwe koersbepaling van Centrada heb ik de communicatie vormgegeven met als hoogtepunt een spetterend evenement. Door kalenders, foto’s theater-, rap- en schilderworkshops werden alle medewerkers op een actieve wijze bij deze nieuwe koersbepaling betrokken. Het evenement heeft eraan bijgedragen dat ook de sceptici met enthousiasme werken aan de nieuwe koers.
Interim manager Sportcentrum de Kalkwijck 2005 – 2006
Bij het sportcentrum was ik verantwoordelijk voor de dagelijkse leiding van een groep van 15 mensen. Ik voerde alle standaard managementtaken uit. Daarnaast was ik verantwoordelijk voor de implementatie van de nieuwe organisatie van de horeca-afdeling. Belangrijk was het omgaan met de emoties, die ontstonden tijdens de reorganisatie. Dit was puur peoplemanagement met aandacht voor het motiveren van de mensen.
Personeelsadviseur Pentascope 2004
Pentascope is een adviesbureau gespecialiseerd in het implementeren van organisatieveranderingen. Pentascope heeft vijf vestigingen in Nederland met ongeveer 300 medewerkers. Ik was het landelijke aanspreekpunt op personeelsgebied. De vraagstukken waren divers: het opstellen van contracten, het herschrijven van het personeelsreglement, het maken van een teamleidershandboek, het geven van salarisadviezen, het implementeren van de nieuwe kinderopvangregeling, het opstellen van functieprofielen en het bieden van ondersteuning bij de selectie van nieuwe medewerkers.
Trainer SNT callcenter 2004
In Enschede en Eindhoven heb ik trainingen gegeven voor nieuwe callcentermedewerkers. Deze mensen kregen voor ze in dienst kwamen een training van een week. Na deze trainingsweek hadden ze voldoende communicatievaardigheden en kennis van de techniek om zelfstandig op de belvloer te kunnen functioneren. Na afloop van de trainingen gaf ik aan de teamleiders advies over het wel of niet door laten gaan van cursisten. Bij een negatief advies voerde ik het slechtnieuwsgesprek. Ook heb ik samen met de teamleiders nieuw lesmateriaal ontwikkeld.
Accountmanager Universitair Medisch Centrum Groningen 2004
Het Academisch Centrum voor Arbeid & Gezondheid (ACAG) van het UMCG levert snelle multidiciplinaire diagnostiek bij arbeidsrelevante aandoeningen. Vaak gaat het om onbegrepen, onduidelijke of complexe klachten die leiden tot (langdurig) verzuim op het werk. Mijn werkzaamheden bestonden uit het werven van klanten voor het ACAG en het organiseren van bijeenkomsten om bedrijven enthousiast te maken. Tijdens deze bijeenkomsten was ik een van de sprekers.
Exploitatie Van Elmpthuys Pentascope 2003
Pentascope is gevestigd in het Van Elmpthuys, een groot statig pand in het centrum van Groningen. Een deel van het pand wordt gebruikt door de consultants van Pentascope en een deel kon worden verhuurd. Het was mijn taak om de diverse ruimtes binnen het Van Elmpthuys te verhuren voor het houden van brainstormsessies, bedrijfsborrels, workshops, opleidingen en presentaties. Het werd een succes waardoor het mogelijk was, om medewerkers aan te nemen, die mijn initiatieven konden voortzetten.
Communicatiemedewerker Thuiszorg Zuidwest Friesland 2001
Tijdens het sabbatical van het hoofd PR heb ik de werkzaamheden overgenomen. De taken bestonden uit; het schrijven van de nieuwsbrief, het controleren van het jaarverslag, het onderhouden van contacten met de drukkerij, de fotograaf en diverse ziekenhuizen, het organiseren van een opening van een nieuw pand, het schrijven van een draaiboek voor een buscampagne en het leggen van contacten hiervoor met diverse gemeentes. Er was geen tijd om de werkzaamheden aan mij over te dragen. In korte tijd heb ik mijzelf ingewerkt.
Adviseur Lukas Klamer 2000-2004
Lukas Klamer is een zelfbedieningsgroothandel die de cash & carry -formule hanteert. Een onderdeel van Lukas Klamer is de afdeling Kerstpakketten.
Mijn taak als adviseur was het leggen van contacten te leggen met grote organisaties om met hen creatieve kerstpakketten samen te stellen en vervolgens de distributie en de facturering hiervan te organiseren. Het was belangrijk om in deze functie zelfstandig te kunnen werken, stressbestendig te zijn en verantwoordelijkheid te nemen. Het ging regelmatig om grote orders voor kritische klanten. Tijdens de afwezigheid van de manager (zwangerschapsverlof) nam ik de managementtaken over en leidde ik het nieuwe